onsdag 21 augusti 2013

FO: ullbyxor.


Nu har den sista militärorkestern marscherat ut och lugnat har sänkt sig över Ystad och även över familjen. 

Ullbyxorna storlek 9 mån - 1 år har blivit färdiga. 

Mönster: Little Williams leggings från Drops. Ordinär beskrivning, inga konstigheter. Ska jag sticka det igen kommer jag att vilja lägga till några förkortade varv baktill, känns som det kan behövas.

Garn: Drops Lima. Ett bra garn för ett bra pris. Detta garn har varit stickar och upprivet och det märks inte alls på resultatet. Byxorna är mjuka och sköna och väger 175 gram.

Stickor: Rundstickor 3,5 och 4 mm. Jag har stickat allt utom de nedersta muddarna med magic loop!




Här är en bild på Humle (till höger) som snart flyttar in till vår flock.

3 kommentarer:

Karin sa...

Men så superSÖT liten hund, Karin

heidi sa...

vilken sötnos:)

teresa sa...

FIna små byxor.
(Den dag barnbarnen kommer ska jag sticka igen, även om ryggen värker. Nu är det så länge sedan jag stickade att jag nästan glömt hur man gör.)