måndag 3 juni 2013

I syrénernas tid.




Det är underbart just nu, med alla buskar som blommar. Lagom varmt och soligt, även om det blåser lite kallt från Östersjön emellanåt.


Det här trädet välkomnar oss hem med sin doftande blomprakt.


Ett litet projekt som hjälper till att minska garnförrådet. Jag vet inte vad det är för garn, bara att det aldrig hade blivit något annat av det här garnet. Hoppas att de här kan värma någon liten så småningom. Har du också garnrester finns mönstret här. Fast jag gjorde som Mia och stickade runt. Och eftersom mitt garn var lite grövre stickade jag på stickor 4 mm och lade upp 120 maskor i stället för 140.
Än vet jag inte var nästa Sticka och Skicka projekt har för mål. Mera kan man läsa här.



Till sist en bild på blommande prydnadssmultron av sorten 'Pink Panda' som hittat fäste i en stenmur.

4 kommentarer:

Melody and M.E sa...

Nu är det vackert ute, men havet kyler lite här nere vid Sydkusten! Det positiva i det är väl att man får njuta lite längre av syrenernas blomning!
Har en massa restgarner, så i höst ska jag minska på dem och "sticka och skicka"!
Ha det gott i försommarens grönska!
Kram
Melodys matte

Elanit sa...

Jag tror absolut du kan försöka dig på larus och ardea!

Tina sa...

Tack! Det är bara att sätta igång. :)
Blir du inte nöjd med färgen kan du alltid färga vidare. Jag brukar alltid tänka att blir det inte bra, så är svart en väldigt snygg färg. ;)

Heidi sa...

Våren är en underbar tid - en fest för både öga och luktsinnet:)