söndag 21 oktober 2012

Vilken härlig dag!


I dag har det varit rena sommarvädret. Vi har varit ute hela dagen. Härligt tycker alla, både de med fyra ben och de med två.



Det var ett tag sedan hundarna fick vara med på bloggen, men här är de. Mor och son, Vanja och Plånken. Vi har plockat ner de sista äpplena i dag, det blev en fin skörd, närmare 200 kilo skulle jag tro. Så mycket kan vi ju inte äta upp. I stället blir det must av det allra mesta. Vi har ett musteri några mil bort, så det blir en resa dit i veckan. Hundarna gillar äpplen, Plånken plockar själv från träden.


Mannen tycker att det börjar bli lite kallt om händerna på joggingrundorna. Och Plånken råkade tugga lite på det gamla pulsvärmarparet. Jag stickar så gärna nya.


Jag har funderat på att sticka med aviga maskor. Tycker att det blir en intressant yta kombinerat med vridna, räta maskor.


Så blev resultatet. Färgen på den övre bilden ligger närmast sanningen. Jag har en beskrivning på gång. Kommer snart här på bloggen.

3 kommentarer:

Ruta Ett sa...

Det var verkligen snyggt med aviga maskor utåt och de vridna räta, som blir snyggt mönster. Det ska jag apa efter.

Malena sa...

Vilka härliga pulsvärmare! Jag ska hålla utkik efter mönstret...

Mia stickar sa...

Pulsvärmare är bra och fina blev dom! Du har så fina hundar!