tisdag 3 april 2012

Mera sockor


Restgarner finns det i stor mängd på garnlagret. Jag brukar tänka att det ska bli något av dem. Att färger ska passa, att nyansen ska räcka till, att allt ska passa ihop.




Därför blir det ofta inte av att använda restgarnerna. Men nu bestämde jag att det fick bli som det blev.  Inte blev det vackert, men väldigt opretentiöst. Och jag tror att jag lärde mej saker som gör att nästa restgarnspar blir bättre.




Stickade över 56 maskor från tån och upp på stickor 2,5 mm. Avslutade med 2 + 2-resår upptill på benet.




Kul var det. Och det känns bra att ta vara på det som redan finns. Och de är ju absolut lika varma som vanliga sockor.




Kul är det även att Stickamera kör i gång sin sockklubb igen. Tycker att det är spännande att se hur olika det blir när olika människor stickar efter samma mönster. Premiärmönstret är det här.

Jag stickar i turkos Fabel.

3 kommentarer:

Rosenvante sa...

Precis sådana sockar är jag uppvuxen med, min mamma har alltid använt vartenda litet nystan och mönstrat så fint. Mina ungar får ännu sådana av henne och de är poppis. Jag samlar alla små nystan i en korg och nått används alltid till nått mönster eller nått, det gäller att utnyttja så långt det går.

ANNEPÅLANDET sa...

Sånne sokker har jeg også strikket. Synes de er veldig fine, jeg! Jo flere farger, jo bedre!
Ha en riktig fin påske!

Saltflingan sa...

Gillar dina restgarnsstrumpor både alla färger och idén att ta tillvara garn. Själv är jag urusel på att använda mina restgarner.