fredag 26 juni 2009

Blåsigt

Nu har det blåst i två dagar. Inte någon stilla sommarbris precis, utan kraftig vind som får en att inte vilja vara ute. Jag har provat på alla sidor huset, men något lä står inte att finna. Så då kan jag lika gärna skriva lite på bloggen. Jag tycker annars det är lite svårt nu på sommaren, nämligen. Jag vill mycket hellre vara ute än sitta inne framför datorn.

Stickar gör jag i alla fall.
Koftankoftan är klar med bålen och en bit på ärmarna.
Nebula-sockarna går lite trögt. Nu är den ena klar till sist. Om jag ska bli klar den här månaden och kunna vara med i tävlingen på Ravelry, får jag lägga på ett kol. Jag tror att jag försöker, andra sockan brukar gå snabbare.
Ett nytt stickprojekt är sjösatt. Det är en kofta i lin från Yll och Tyll.
Några bilder på stickat finns dessvärre inte tillgängligt. Här är i stället några bilder från trädgården, före blåsten.

Vallmo och Kaukasisk näva

Guldakleja


Jordhumla i Väddklint


1 kommentar:

The Willow Fairy sa...

Härliga blommor. Hoppas inte blåsten ställde till för mkt. Jag har en sak till dig på min blog...