onsdag 26 september 2018

Halvvantar med ordensfly

av Charlotte Wiking

Det är väl lite sent att sätta upp insektshotell, men det passar så bra med både färgen och motivet på dessa halvvantar.

 

Beskrivningen är gjord av en av mina nya idoler i stickvärlden Erica Heusser.


Modellen heter 'Underwing mitts', på svenska heter den vackra fjärilen ordensfly. Förutom fjärilen finns det också en bård med månens faser på vantarna.


Jag visste genast att jag ville sticka de här första gången jag såg dem. Och efter en djupdykning i restgarnslådan kom jag upp med några små nystan av Fine Tweed från Rowan. Det vita garnet är mitt eget handspunna. De var riktigt roliga att sticka och jag blev mycket nöjd med resultatet. De har legat till sej sedan tidigt i våras i väntan på att en speciell, nattflyälskande person skulle fylla år.

4 kommentarer:

Heidi sa...

Nördigt och vackert på samma gång:)

Visst är det roligt när man hittar nya favoritdesigners och kan grotta ner sig i deras mönster:)

Cecilia N sa...

Nördigt och vackert som sagt. Snygg design och det gäller både vantarna och bilderna.
Det är kul att kunna använda sitt handspunna garn.

Kattis sa...

Ooh vilka vackra vantar! Man kan inte sluta titta på dem, lite så!

Garnhumlan sa...

Tack för kommentarer! Kul att vara nördig ibland, både som biolog och som stickare och spinnare.