lördag 6 april 2013

Sökes - inspiration



Senaste veckan har varit lite trög. Inget har varit roligt, inte ens att sticka. Jag vill sticka en vårkofta, men jag hittar inget mönster som jag gillar. Eller jag skulle nog kunna tänka mig att sticka en Emelie, som så många andra gjort. Men då kommer man till problemet med att välja färg och garn.

Medan jag funderar har jag i alla fall stickat bebismössor. Det finns en hel del garn i hyllan som jag vill göra något av. 




 Jag har använt mig av detta mönstret. 




Garnet är ett okänt raggsocksgarn och Villmark från Idéna.




En mössa väger 25 gram.

1 kommentar:

Anonym sa...

Söta mösser har du då gjort! Ibland är det svårt med inspirationen, brukar dö önska att jag bodde närmare stan för att få lets fina garner och sen hem och leta mönster, och sen kunna återvända och köpa garnet!
Hoppas du hittar nåt kul som inspirerar dig!
Miastickar