torsdag 21 mars 2013

Kråksparks bebissockor


Tji, fick jag som trodde att det var vår. Här är full vinter. Snön yr över åkrarna och man går bara ut om man måste. Tack och lov blåser det lite mindre nu, men tillräckligt mycket för att snö och is blästrar kinderna. Tar man bilen riskerar man att färden slutar i en driva, man får passa på att åka när plogen har passerat.

Men nog med klagan. Jag har stickat ett par små, små strumpor till små, små fötter. Det är roligt och går snabbt. Jag stickade efter Kråksparks beskrivning. Sockor som sitter extra bra på foten. Garnet är rester av Fabel som jag fått. Och stickorna 2,5 mm.


1 kommentar:

Melody and M.E sa...

Tack för tipset om beskrivningen! Jag har precis fått en beställning på ett par små babysockor!
Vintern ser inte ut att släppa sitt grepp om Skåne, så
babyns garderob måste kompletteras!
Önskar dig en bra helg, trots detta väder!
Undrar hur det ska bli med konstrundan i år, ska folk verkligen våga sig hit?
Kram
Melodys matte