måndag 21 juni 2010

Efter regnet

När det stilla sommarregnet slutat falla gick jag ut med min kamera.


En näva med sina vackert ådrade kronblad. Mina blå älsklingsfärger. Jag tror det är 'Geranium himalayensis', Himalajanäva.



Tillsammans med Opiumvallmo i laxrosa blir det vackert. Kan man ha det bättre än att sitta mitt i detta med en stickning?!



En lite äldre bild får också vara med idag. Det här är resultatet av Stickegillets arbete under våren. Tio Yemenvästar som vi skickat till Stickhjälpen.


Just nu håller Stickhjälpen på med att sticka mormorsrutor till julklappsfiltar. Ett utmärkt tillfälle att göra av med lite restgarner. Passa på att göra en insats och virka några rutor. Titta på stickhjälpens hemsida!



Här är min favoritstickning just nu. Jag tycker att det är en stor njutning att sticka. Garnet är Yll och Tylls tunna lin i färgen NoaNoa-grön. Jag hade lite ångest för att det var för dyrt innan jag köpte det, men jag är så glad för det, älskar färgen och skiftningarna som kommer av att garnet är handfärgat. Modellen har jag hittat hos Garnstudio - en tunika som jag länge velat sticka.

2 kommentarer:

Bibblostick sa...

Åh, den tunikan kommer att bli jättesnygg!

Pixi sa...

Det blir nog jättesnyggt!! =)