fredag 28 augusti 2009

Riktigt rolig stickning

Vissa saker är bara jättekul att sticka. Jag gillar att sticka mönster med flera färger, flätor och så'nt. Men när det gäller stickade plagg, till exempel koftor och tröjor, tycker jag att det är vackrast med enkla modeller i dämpade färger. Det kan ju göra det hela lite svårt.




Den här gången sammanföll det dock. Rolig stickning, jättehärligt garn och bra resultat.
Mönstret är Frances, som är ett gratismönster från The Inside Loop. Det gröna garnet är Rowan felted tweed i färgen 'pine', och det blå är Rowan Tapestry, färg 'whirlpool'. Stickor 4 mm.

Kanske är det lite tidigt att tänka på yllemössor, så nu återgår jag till min grå linkofta i slätstickning.
Men se'n, när den är klar, då ska jag sticka vantar. I många färger och med mycket mönster. Så det är bara att hålla ut - en halv ärm kvar...

3 kommentarer:

stickresa sa...

snyggt!

Rosenvante sa...

Så snygg. Jag gillar också mycket mönster, flera färger och flätor osv. Ska vara lite tänk i stickningen då är det roligast.

Sanna T Sköld sa...

Läcker frances. Jag har gjort två och kommer nog att sticka några flera framöver.