måndag 12 augusti 2013

Man kan ändra sig....



När jag var klar med vantarna fortsatte jag av bara farten med ett par ullbyxor. Jag gillar Norge, och allra mest gillar jag ullbyxorna som alla barn har där. Det är verkligen något att ta efter, i stället för den tradiga fleecen. Garnet är Drops Lima från en misslyckad kofta som jag rivit upp. Även  beskrivningen är från Drops. Och för en gångs skull följer jag den exakt, (okej, nästan i alla fall).




Det som är riktigt anmärkningsvärt är dock att jag stickar bägge benen samtidigt med Magic loop. Jag som aldrig tyckt att det var någon vits med detta!. Nu går det riktigt bra.

Så man ska vara beredd att ändra sig, det kan ju bli bättre. Och
MERA ULLBYXOR ÅT SVENSKA BARN!

Ha det gott, nu ska jag loopa vidare.

3 kommentarer:

Melody and M.E sa...

Så smart att sticka båda benen samtidigt! Jag tycker alltid det är så tråkigt när man ska börja om igen på nästa ben! Men ullbyxor? Stick inte det? Då blir det väl nästan ett par fleecebyxor under!
Ha det gott!
Kram
M.E

Maritas Maskor sa...

Vilka fina! Jag tror nästan att det är samma mönster som jag stickade till mitt kusin-barnbarn. Jag tycker också att det måste vara både finare och skönare med ullbyxor.
Att de är i återanvänt garn är ju bara ett plus!
Du har ju hittat ett bra sätt att sticka med magic loop. Jag tycker också att det mest känns krångligt annars att dra kabeln fram och tillbaka, men här fyller det absolut ett bra syfte :)

heidi sa...

jag tror att många förknippar ullbyxor med kliande, till skillnad mot fleece som oftast är mjuk och skön.