fredag 28 december 2012

Mellan jul och nyår


Några vanliga dagar mellan de ovanliga.
Julmaten är uppäten, och visst var den god, men nu längtar man efter något annat än kål.
Frukt och knäck finns ännu kvar, att småäta mellan varven.
Julen var inte vit i år, den mesta snön hade hunnit smälta bort. Nu är det minusgrader igen, bra för hundtassar som inte behöver duschas av efter promenaden. En blek sol lyste på mig och hundarna när vi gick på promenad i dag.

Så här blev min mysteriestrumpa. Jag hoppade över etiketten, eftersom jag inte vet till vem jag ska ge den ännu. Det bästa med den här stickningen är att den har gett nya idéer. En helt ny sak för mig var den rumänska snodden. Jag har tränat lite extra på den och nu blir det riktigt bra. Bra att kunna när man vill ha en snodd som inte snurrar.



Eftersom jag använde restgarner råkade jag få med det röda garnet, som är superwashbehandlat. Det betedde ju sig lite annorlunda i tvätten. Så en sak jag lärt mig är att försöka märka mina rester lite noggrannare. 
Kul stickning, lagom långa ledtrådar före jul. Tack till Eva-Lotta!

3 kommentarer:

Melody and M.E sa...

Så vackra färger det blev och fina mönster!
Rolig att få se den klar.
Ha en skön helg!
Kram
Melodys matte

Karin sa...

Hejsan! Vad fin julstrumpan blev och vilken härliga juliga färger du hade i din stickning. Kul att jag gissade på en julstrumpa och synd att jag inte hann vara med i stickningen det hade verkligen varit roligt. Ha en fortsatt bra jul Karin

Ostickat sa...

Vart jätte läcker!