tisdag 30 juni 2009

Koftor

Nu är det sommar vill jag lova! Skönt att sitta i skuggan under äppleträdet och sticka. Eller kanske plocka lite jordgubbar i landet. Även hallonen börjar mogna och jag har smakat på de första redan.
Däremot är det alldeles för varmt för koftstickning. Men eftersom jag inte haft med någon bild på min Tantkoftakofta, så kommer det en här. Jag stickar i rester av växtfärgat, tvåtrådigt ullgarn som jag har sparat sedan många år, men inte vetat vad det skulle bli av det. Så bra att det kom till användning nu! Det grå garnet är nyköpt Visjögarn från Östergötlands Ullspinneri. Ett av mina absoluta favoritgarner! Stickor nummer 4.
Nu får koftan vila tills det blir lite svalare. Men det är väldigt rolig stickning. Jag hade först inte tänkt att sticka någon kofta, men när jag såg alla andras fina koftor kunde jag inte låta bli.
Jag har några andra projekt i stället.
En annan kofta som jag stickar nerifrån och upp i tunt lingarn från Yll och Tyll. Första gången jag stickar i lin, men jag tror inte att det blir den sista, för det är jättehärligt. Ska bli en sommarkofta, få se om den blir klar innan sommaren är slut.

Så har jag fått en utmärkelse från The Willow Fairy. Jag blir jätteglad och stolt. Tänk att det finns folk som gillar att läsa det just jag skriver. Tack så mycket, jag tycker din blogg är väldigt fin. Kul om du blivit biten av sockbacillen. Den är ganska oförarglig men väldigt svår att bli av med har jag märkt!
Såklart ska jag skicka vidare.
Med pinner brukar jag få mycket sockinspiration från. Och hon har bra Ravelrykoll när det gäller sockar.
Fröken Elsa besöker jag gärna för hon har en så'n söt blogg och skriver så roligt om det hon gör.
Det finns många, många fler jag skulle vilja skicka vidare till, men jag vet att många redan har fått utmärkelsen, så jag stoppar här. Jag önskar alla som läser detta 'a wonderful day!'

1 kommentar:

fale artut sa...

Så fint det blir. Kul att läsa om Visjö-garnet, jag har inte provat det.